Petició vida laboral.


Per diversos canvis que podem patir al llarg de la nostra vida laboral, no està de més comprovar si aquesta ha estat registrada correctament a la seguretat social. Posem l’enllaç de l’administració per a totes aquelles persones que es vulguin demanar la vida laboral a les oficines de la seguretat social, ja que l’informe de vida laboral ja no es lliura en mà. Cal sol·licitar-lo per Internet.

Informe vida laboral.

Per a què serveix l’informe de vida laboral?

L’informe o certificat de vida laboral d’un treballador serveix per acreditar les cotitzacions que ha realitzat a la Seguretat Social al llarg de la seva vida professional i per tant, tots els drets que amb elles pot generar, com a prestacions per atur, jubilació, baixes, etc.

Qui ha de sol·licitar l’informe de vida laboral és el mateix treballador?

Pot fer-ho pel seu propi interès, per comprovar que les seves cotitzacions són correctes, o bé perquè l’hi hagi sol·licitat una administració pública o una empresa i ell estigui d’acord amb facilitar aquesta informació.

L’informe de vida laboral té diferents parts:

  • La primera, en la qual figuren les dades identificatives del treballador, el nombre de dies en situació d’alta a la data d’expedició de l’informe, notes informatives i altres possibles textos en funció de les circumstàncies concretes de cada persona en la seva relació amb la Seguretat Social.
  • La segona i següents indiquen els diferents períodes que el titular de l’informe té acreditats davant la Seguretat Social.

Els dubtes sobre cotitzacions, altes, baixes, etc es poden consultar a les oficines de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) o bé a través del seu telèfon d’atenció al ciutadà (+ info).

A més, cada un dels conceptes de l’informe s’expliquen a l’annex notes aclaridores de l’informe de vida laboral (descarregar en pdf) on s’explica cadascun dels conceptes de l’informe.

 

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.