El SEM obre un expedient a Ambulancias Egara per incidències i retards en el transport sanitari no urgent de l’Ebre


Según la Agencia Catalana de Notícies (ACN), acaban de publicar esto:

ACN Tortosa.-El Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) ha obert una expedient informatiu a l’empresa que presta el servei de transport sanitari no urgent a les Terres de l’Ebre, Ambulancias Egara. El SEM vol esclarir què ha passat amb la programació i coordinació d’aquest servei després de detectar un seguit d’incidències en els trasllats programats de pacients. Segons fonts dels treballadors, fa temps que hi ha queixes però el colofó s’ha donat aquesta setmana quan mig centenar de pacients no han pogut ser traslladats per fer-se proves o rebre tractaments i molts altres han patit greus retards. S’apunta, com la causa principal, a la unificació, des de fa uns 20 dies, dels centres de coordinació de les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i Lleida – les tres àrees on presa servei Egara- en un únic centre a Tarragona. El SEM ha assegurat que ja hi ha el compromís de l’empresa per retornar el centre de coordinació de transport sanitari a Terres de l’Ebre, per tal de millorar la planificació de les rutes establertes.

Desde nuestro sindicato queremos recalcar que esta no es la solución, ya llevamos demasiado tiempo advirtiendo y denunciando los hechos que algunas empresas están incumpliendo con este concurso del transporte sanitario. Nos alegramos por la gente de l’Ebre que recuperarán el centro coordinador de las ambulancias no urgentes. ¿Pero alguien cree que las empresas están por la labor de dar un servicio de calidad? ¿o por el contrario, lo único que están buscando es el máximo beneficio económico?

Son reiteradas las veces que se han denunciado públicamente incumplimientos por parte de las empresas ganadoras de este concurso. Ahora toca la hora de la verdad, ser valientes y afrontar la situación. Es necesario que el SEM y el CatSalut den un giro a sus políticas y empiecen a hacer de titularidad pública este sector en Cataluña. Está demostrado que las empresas con ánimo de lucro sólo tratan los enfermos como meros números y nunca como pacientes. Y por eso, como usuarios de la sanidad pública, desde nuestro sindicato pedimos un transporte sanitario de titularidad pública. Ya basta de lanzar el dinero de los contribuyentes a fondos de inversión que sólo buscan el reparto de dividendos.

Nosotros denunciaremos todas y cada una de las irregularidades de este sector en clara decadencia, es la única forma de que se cumplan mínimamente las bases contractuales entre el SEM y las empresas ganadoras.

Fernando Miguélez – Secretario General de Sindi.Cat

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.